Po jutru se dan poznaje, uravnoteži životni ritam

0
71
Pokreni se i treniraj
Pixabay

Da li spadaš u one osobe koje ujutru ustanu sa izlaskom sunce, završe sa teretanom pre 8 sati i puni energije i elana bacaju se na radne zadatke?

Ili spadaš u one koji su stalno umorni i nenaspavani, nikako da se organizuju da uvedu red u svoj život i na kraju dana su umorni od umora, a dan nikako da se završi? Sve su šanse da si više ovaj drugi tip. To je veliki i čest problem savremenog života, a oni koji su uvek puni energije, sigurno rade nešto drugačije – nešto što ti ne radiš? Pa da vidimo, šta bi to moglo da bude?

Sve počinje od samog jutra. Kako ono počne, takav će biti i dan. Bio ili ne ranoranilac, uvek treba da se trudiš da tvoj početak dana bude vedar i pozitivan. Naravno da uvek postoje ona jutra kada ćeš ustati na levu nogu i tada retko kad da možeš nešto da uradiš kako bi sve promenio, ali bar možeš da ublažiš određenim jutarnjim navikama i ritualima. Ako je sve u redu, onda će tvoj dan uz njih postati mnogo lepši i produktivniji do samog kraja.

Zdrav dorucak
Pixabay

Sigurno znaš za ona pravila, ali ih ne primenjuješ. Ili gladuješ pola dana, ili si ujutru neispavan i kad jedeš, onda ti se još više spava, umesto da se rasaniš i osećaš se punim snage i energije. Dakle, ne možeš imati pozitivne efekte uravnoteženog doručka ako si spavao svega par sati, mučno ti je da ustaneš i započneš dan i ništa ti ne pomaže osim ogromnih količina kafe. Potrebno je da uravnotežiš pre svega svoj životni ritam, da uvedeš disciplinu, da ustaješ ranije i odradiš desetak minuta vežbi pre svega ostalog – tada će ti doručak leći baš kao što treba, daće ti energiju za veći deo dana. Uravnotežen doručak ne znači burek i jogurt, nego žitarice, povrće i voće, malo proteina i malo masti.

Iako si verovatno hiljadu puta čuo, jako je bitno da u svoje navike ubaciš ispijanje čaše vode odmah nakon ustajanja. Ono šta radi ustvari ta voda na prazan stomak, jeste da pospešuje varenje tokom celog dana, ubrzava metabolizam, podstiče i obnavljanje i stvaranje novih krvih zrnaca. Ako ti to nije dovoljno, čaša mlake vode ujutru utiče na lakše i brže topljenje masnih naslaga. Kafa, čaj, sok, energetski napici – to sve jeste tečnost, ali nije voda. Svi stručnjaci, sportski i zdravstveni insistiraju na hidriranju organizma i sigurno znaju šta govore. Popij čašu vode ujutru, pre svega ostalog što unosiš u organizam i ne dozvoli da prođe dva sata, a da ne popiješ čašu vode. Mnogi problemi sa umorom, koncentracijom, glavoboljom i malaksalošću potiču od dehidratacije.

Dzogiranje
Pixabay

Možda nemaš vremena da izdvojiš pola sata do sat za treninge, neke vežbe, ali je sigurno da možeš svakog jutra da se protegneš, te da uradiš i ponoviš bar dve vežbe za istezanje u roku od pet minuta. Ili još bolje, meditacija. Ne postoji razlog, niti izgovor koji će te izvući iz ovoga. To jutarnje istezanje čini da krv brže cirkuliše kroz tvoj organizam, da brže dođe to mozga, pa će ti biti prisutan odmah nakon njih onaj divni osećaj lakoće, ali će i tvoja koncentracija biti na višem nivou.

Tretiraj svoj um kao i svoje telo. To je mišić koji traži da se aktivira na adekvatan način. Treba mu dobra ishrana i mora da se troši i da vežba da bi se izgradio. Teretana je super za tvoje telo, ali i za tvoje samopouzdanje i osećaj muževnosti, a kreativni rad je super za tvoje mentalno zdravlje i emotivnu stabilnost.

Ako nešto sviraš, sviraj svakog dana. To je disciplina u kojoj uživaš, veština koju unapređuješ i čije te praktikovanje ispunjava i raduje.

Kreativnost i umetno
Pixabay

Piši, crtaj, slikaj ako si umetnički tip, ali imaj u vidu da je i pravljenje i popravljanje, rad u bašti i spremanje hrane kreativan posao. Sve što treba da osmisliš, da zamisliš kako će izgledati i da svojim trudom dovedeš do rezultata, jeste kreativni napor. Neguj svoju kreativnost, upuštaj se u stvaranje bilo čega (zvuka, boje, reda, lepote) pa ćeš obogatiti svoj unutrašnji život i postići energetski balans.

Trudi se da uvek legneš pre ponoći, kako bi tvoj organizam uvek mogao da se odmori na pravi način, baš onako kako mu je i potrebno da bi se regenerisao u potpunosti. Trudi se i da ustaješ ranije kako bi imao vremena da sve svoje obaveze i rutine uradiš na vreme, bez ikakve presije i stresa da nešto nećeš stići, a uglavnom, nikome nije potrebna nikakva presija na početku dana. Odvoj vreme da nakon ovih prvih rutina odeš pod tuš. Nije ti potrebno više od pet minuta da se brzo istuširaš, pa poslednji mlaz vode neka bude hladniji kako bi se lakše probudio i skoncentrisao za sve ono što dolazi u toku dana.

Kad smo već malopre bili kod fizičkih aktivnosti u ranim jutarnjim satima, ukoliko ne voliš ili nemaš vremena da ideš u teretanu, istezanja, sigurno ćeš naći vremena za jutarnji seks. To koliko će te ova aktivnost bustovati ne moramo posebno ni da govorimo, jer će ti baš ona doneti osmeh na licu tokom celog dana. Zar ne?

Dakle, prvo ide zdrav san, pa onda sve ostalo. I nikada, ali nikada ne preskači doručak! Ako se iscrpljuješ i ne spavaš dovoljno, tvoje telo će biti stalno pod stresom, tvoj organizam će proizvoditi hemiju koju ne možeš da kontrolišeš, a nasilje nad sobom će pre ili kasnije rezultirati nekim oblikom kolapsa. Voliš li sebe dovoljno?

I na kraju, pre nego se obučeš, spremiš i kažeš kratko ćao svojim ukućanima, odvoji malo vremena da sa njima i posediš, da ispričate jedni drugima svoje planove za taj dan. Možda da se posavetujete u vezi sa nekim prošlim ili predstojećim događajem, jer ovo nije važno samo zbog saveta ili da znaš šta će ko raditi, već se tako stvaraju bolji, topliji odnosi među vama, veća empatija. A to je svakako baza iz koje krećeš i iz koje ćeš crpeti snagu za apsolutno svaki segment svog života.

POSTAVI ODGOVOR

Napišite komentar
Unesite svoje ime